fredag 9. september 2011

ikke så mye nytt

Har ikke så veldig mye å melde annet enn at det ser ut til gå fint med både Aimee og Enya  :)

Enya har vært særdeles matlei siste uka, har ikke ville hatt tørrforet sitt og kasta opp for hun har vært så sulten. Idag gjorde jeg noe jeg ikke pleier gjøre, men ei drektig tispe skal ikke gå å være sulten. Så jeg dro å kjøpte vom og hundemat som hun skal få i tillegg til det vanlige fôret. Dette gikk heldigvis ned på høykant så nå rumler ikke magen hennes lenger :)

Jeg er litt tilhenger av at hunden spiser det den får om en venter lenge nok, og den blir bare "borskjemt" om en begynner gi etter å gi den andre ting for en syns synd på den. Men Enya har alltid vært flink å spise, aldri hatt problemer med dette, så tenkte som så at kanskje det er for gravide hunder som for gravide mennesker, at det er ikke alt som smaker like godt. Det viktigste er at både Enya og valpene får næring i alle fall :)

Aimee spiser alt hun får servert om dagen, og det hun ikke får servert. Ikke mye kresen hun nei. Huska sist hun var drektig, da brukte jeg vanlig tørrfor for å lære henne metallapport (som hun HATA på det tidspunktet), da hun var så gal etter mat. Spørs om vi ikke må finne et par øvelser å trene på nå også å utnytte situasjonen at hun sluker ALT  ;)

Eccho har fått vært med meg litt rundt omkring idag, en liten tur på kaffebaren tidlig på dagen. Hun er veldig eksemplarisk og rolig, har veldig godt av å komme seg ut. I ettermiddag var hun med når jeg holdt valpekurs, å fikk leke med de andre valpene etter kursene. Den valpen hun likte aller best var en Eurasiergutt på 4mnd, Eurasier er litt rasistiske og liker best sin egen rase viser det seg gang på gang :)

To veldig fine grupper jeg har nå, alle er kjempeflinke. Da er det kjekt å være instruktør. Gleder meg til å følge dem fremover =)

I helgen kommer Anaya på besøk å skal være her ei uke, så da blir det hundsomt =) Blir koselig det :)

Ellers lite nytt å melde fra Ulsteinvik :)

Lurer på kjøpe meg nytt utstillingstelt til neste sesong, da jeg har bare et gammel pedigreetelt som veier 15-20kg og trenger 3 mann for å sette det opp. Noen som har et forslag til et lett telt både å frakte å sette opp? Gjerne type easy-up.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar