onsdag 7. desember 2011

Til ettertanke..

Mange hunder, og andre dyr, blir trent med straff.  Og syns denne artikkelen i VG sier sitt om hvordan dyr har det når dem går venter på å få en aversiver..

Golden Goal tv programmet har en reportasje der dem har satt elektroder på fotballspillere, så får dem strøm når dem minst aner det. http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=10032373

"Hver gang Golden og Elvestad fant det for godt fikk spillerne eller dommeren et elektrisk støt, gjennom utstyr som egentlig er ment for å trene hunder."


Utstyret var faktisk brukt til å trene hunder.. noe som gjør meg veldig lei meg :(


"- Men det var faktisk verst når man gikk og ventet på det. Jeg tenkte jo veldig at de var ute etter å ta meg, og hadde faktisk en liten hodepine etter bare to minutter fordi jeg gikk og gruet meg,  "


Slik er det for dyr også, dem går hele tiden på tåhev, redd for å trå feil. Dyr kan bli fysisk syke av å ha en hverdag der dem blir trent med korreks. Der er flere kjente utfall som aggressivitet, apati, men også utfall som diare, oppkast, spisevegring og mange andre symptomer som kommer når et individ ikke har det bra. 


Det er IKKE LOV å bruke strøm som dressur på hund!  Men test det gjerne ut på deg selv....







eller prøv det på en venn...




Ser du noen som bruker strøm på sin hund, gjør som røros dyreklinikk og anmeld!
http://www.retten.no/lokale_nyheter/article5837128.ece?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar