torsdag 15. desember 2011

oppdatering :)

En stund siden jeg har hatt tid til å skrevet noen ord her nå. Siden sist har flokken minsket med to. Greyson flytta på mandag, og Gucci/Tila reiste hjem igårkveld etter å ha vært her siden søndag.
Bare Filius og Filiola igjen nå, dem reiser lørdag og mandag. Da blir det helt tomt :(
Er veldig frista til å beholde begge F-valpene siden dem er her igjen, så er bra dem har nye hjem å flytte til.  Jeg skal gjenta kombinasjonen Enya og Albert neste år, da skal jeg beholde et lite nøste selv! :)

Greyson får et bad før han skal flytte


Mandag dro Greyson hjem til Fredrikstad, stakkars Serine og Matias satt fast på Gardermoen halve dagen før dem kom seg til Ørsta. Men dem var med godt mot da jeg var å møtte dem der :) Gucci og Aimee var med som følge da vi tok farvel med Greyson, og vi sjarmerte de fleste ventende :)

Greyson og sine nye foreldre, Serine og Matias


Greyson har allerede fått møtt sin kullbror Gulliver som bor hos Reine og Trude, dem får mye med hverandre å gjøre fremover tenker jeg :)

Gucci hilser på flyplasspersonellet :)

Amelia storkoser seg med valpene, flinke lille hjelperen min :)

Greyson herjer med mamma Aimee

Gucci

Greyson i forkant og Gucci sittende bak

Amelia koser greyson før han skal ut å fly


Ikke mye som skjer her hjemme for tiden, valpene hadde besøk av "søskenbarnet" til Gucci, Cockeren milo på 5mnd. Det var stas, han syns dem var litt for masete, mens dem syns det var kult med besøk.
Så dem har møtt en god del forskjellige hunder før dem skal ut i verden å treffe mange flere :)

Milo, Greyson og Filiola

Gucci og Greyson fann fort tonen etter hun hadde vært borte et par dager

Det blir mye kos nå som det er siste dagene med valpene, vi nyter hver en dag! :) 

Valpene er blitt litt store, men sofakos liker dem ;)



hjelper til med tannpussen

barnetvkos

All snøen er borte, så nå er det vått, skittent, kaldt og ekkelt ute. Filius og Filiola merker ikke mye til det og er kjempeskitne når dem har vært ute. Lite trivelig for meg :p Glad dem er bare to nå, bare to å tørke av når dem kommer inn ;) 

Dem sover i valpekassa på stua om natta, ikke en dråpe tiss fra ca 22 til 07. Flinke valpiser! Etter dem har vært ute og fått frokost har jeg siste dagene lagt dem litt i buret på vaskerommet der de voksne ligger, der har dem lagt 2-3 timer. Første dagen var det litt prostester, men veldig lite. Knapt 5 minutter. Hadde ventet meg mer. Etter det ikke en lyd :) 

I ettermiddag har det blitt lite oppmerksomhet på hundene  da jeg og Amelia, mest Amelia :) har mala rommet hennes. Hun har valgt ut fargene helt selv, så det er knall rosa og knall lilla. Blir nok bra ;) 
  

Så ikveld mens Marcus passa småsøskena litt etter dem ha lagt seg reiste jeg oppi fjellet for å lufte hundene. Lite taktisk å glemme hodelykta. Spesielt siden jeg er veldig mørkeredd :p og Eccho er i spøkelsealder/pøbelalder. Ved et par tilfeller så trodde hun jeg var en farlig forbryter å bjeffa på meg, jeg holdt på dø av skrekk! :p 
Håper dette er siste tullealderen hennes, slitsomt når alt er skummelt, hun ikke gidder komme på innkalling, og hun bare ser dumt på meg når jeg snakker til henne. Men det kan nok komme ei periode til ut på våren en gang... gleder meg :p

Kom oss i alle fall velberget hjem fra turen, ingen brukne ben, bare litt våt etter å trakka i gjørmehull jeg ikke såg i mørket :) 










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar