søndag 16. mai 2010

Ultralyd på onsdag 19 mai!!

Onsdag 19 mai reiser jeg og Helene, som skal ha en tispevalp på fôr om der blir noen, til Ålesund for å ta ultralyd av Anaya. Er så spendt!! Hun har litt tegn, men jeg er på ingen måte sikker. Er matgal, kanskje en smule mer kontaktsøkende å ikke så vidfaren når vi er ute på tur, men har ikke sett at spenene er hovne og røde, hun har ikke kasta opp som er veldig tydlige tegn. Men må jo bare krysse alle fingrer for at der er småttiser i magen :)


Fine Anaya, som forhåpentligvis har små i magen! =)

Gikk en god lang tur med hundene i fjellet idag, da det er 17-mai i morgen å dem blir mye hjemme alene :/ Var masse tåke, men likevel en fin tur. Hadde bare med mobil, å fikk kjempelyst ta stilige tåkebilder, men det ble det ingenting av :(  Knipsa litt av hundene med mobilen da, kvaliteten deretter.


Anaya og Enya ser på Aimee som svømmer uti tåkehavet
Møtte på en snøflekk å hundene gikk amok, tydligvis ikke hatt nok snø i år ;) Dem fikk helt raptus, løp som gale, gravde, rulla seg og lekte med hverandre som dem var små valper. Morsomt =)




Aimee svømte å kosa seg i vannet, og det var nok blitt så pass mildt at både Anaya og Enya tok seg en svømmetur. Anaya skal strengt tatt ikke i vannet. Holdt henne i bånd en stund, men da det ikke så ut til hun ville gå i vannet slapp jeg henne, og der plumpet hun uti å svømte seg en tur. Er vel første mnd etter parring en skal være forsiktig så får håpe det går bra :)


Aimee i vannet - vann og tåke går i ett. Var egentlig ganske så fint!

Selv om jeg trodde at jeg var den eneste som tørte meg ut i dette været, tok jeg Aimee og Anaya i bånd da jeg snudde for gå tilbake til bilen. Å det var godt, da vi møtte på tre mannfolk som var ute med store sekker og annet tjafs. Celia gadd ikke bry seg med dem, Enya løp bort å bjeffa å ville hilse, dem stoppa å hilsa på så kom hun like raskt tilbake. Skal tro hva dem skulle? Er vel ikke jaktsesong?!

Trente Aimee da jeg satt dem andre i bilen, trente ligg å gikk fra henne å gjemte meg. Gikk kjempefint. Reiste seg ikke en eneste gang. Men var jo sliten etter fjellturen også, så bli liggende var jo greit å trene da ;)

Trente også innkalling med stå. Delte opp øvelsen, satte henne igjen, kalla inn, kommanderte stå å belønna ståen med klikk/ball. Farten blir bedre og bedre når jeg står lenger unna, og hun vil likevel stoppe innenfor markeringen jeg har satt meg.  Håpet blir større og større :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar