søndag 7. mars 2010

Utstilling på Manger

Gratulerer så mye til Ingrid og Ailo med 1jk, 1jkk, ck, cert, 1bhk, bim på sin aller første utstilling! Kjempestolt av dere :D


Kritikk til Ailo: Meget velutviklet kraftig maskulin hannhund, meget tiltalende type og helhet., kraftig hode,utryksfullt, fine ører,sterk hals, står godt på sine framben,godt tilbakelagt overarm, meget dyp og romlig kropp,får ikke bli enda mer av han, flott hale, balansert bakbensvinkling, beveger seg meget spenstig og effektivt fra siden, sundt fram og tilbake

Enya fikk 1-1 med denne kritikken: iøyenfallende tispe.meget tiltande type og proporsjoner. Velproporsjonert. Ønsker bedre tungepigment. Må bli vesentlig mer tilgjengelig i temperament. Spesielt gode bevegelser fra siden. _er riktig flott_

Enda en gladnyhet. HD-restultat til Enya ligg i Dogweb. A!!! (fri) *lykkelig*

En liten oppsummering på Mangerutstillingen. Å komme inni hallen var litt nedtur. Det var veldig trangt og vi kom ikke fram til ringen. Ble stående flere meter bak å så ingenting. Hadde heldigvis godt selskap i Ingrid og Janne så tiden gikk fortere enn ventet. Jeg var overhode ikke nervøs før Ingrid gikk inn med Ailo. Da fikk jeg ordentlig vondt i magen! Hvorfor vet jeg ikke, for det gikk så strålende. Ailo løp som en vind, skulle ikke tro det var første utstilling. Stod kjempefint, dommeren fikk ta på han uten de store minene og alt gikk supert. Men jeg blei så nervøs! Da dem skulle inn i beste hannhund klasse holdt jeg på å dø på meg, tror jeg hylte da hun fikk certet og blei beste hannhund. Like før jeg begynte å gråte. Fikk knapt tid til gi henne en klem for jeg og Enya ble ropt opp. Skulle inn sammen med Janne og Edhessa. Edhessa gikk først å fikk en blå, noe jeg ikke så grunnen til, da hun oppførte seg eksemplarisk. Jeg ble enda mer nervøs der jeg stod på sidelinja. Men at det som skjedde skulle skje hadde jeg ingen forventing om. Dommeren ropte fram meg og Enya, og sa her har vi certvinneren idag (er det lov å si?? uten se alle hundene??). Jeg stilte henne opp, og han skulle se på henne. Hun snusa litt på han, han fikk ta henne på hodet å så vidt på snuten men da stoppa det. Greit nok, jeg skulle vise tenna og tunga (!). Hun hadde ikke blå nok tunge mente han. ref:"ønsker bedre tungepigment". Så prøvde han klappe henne over ryggen, men det ville hun ikke, hoppa så langt bånde kunne rekke. Jeg var lite forberedt på det. Enya som kryper oppi fanget på dem hun måtte møte, aldri trekt seg for noen. Det var den siste hunden jeg hadde sett trakk seg for dommeren. Han sa hun var en utrolig vakker hund, han så henne med en gang jeg kom i ringen, at denne ville han gi vinnertittelen til idag, så dette var så synd, han ville prøve med litt pølser. Hun tok da godbitene og han fikk kose litt med henne, men snart han kom bak på ryggen hoppet hun vekk. Jeg kobla litt å fortalte at hun var hos vetrinær tidligere i uka å fikk beroligende grunnet HD-røntgen å fikk da en ordentlig kjipp. Kanskje det hun husket, mulig hun også fikk noe muskulære smerter av sprøyta? Han sa han er vetrinær å d kan lukte vetrinær av han, så det kan være en grunn så vi ga oss der. Vi løp rundt, hun stilte seg opp, noe urolig for hun var ikke helt trygg så jeg, men fikk da vist oss. Hun fikk premieringen 1jk 1jkk da hun var en veldig god hund men han kunne ikke ta på henne (burde vel hatt KIP), han ville poengtere hvor god hun var men kunne ikke gi noe ck. Hjem å tren! =) Å gjett om vi skal!
Et par tisper til i ringen, så var det Ailo igjen, han gikk av med BIM grunnet dommeren var redd han skulle bli for stor. Dommeren skal vel dømme etter det han ser i dag, og var ikke hunden for stor idag så kunne han vel fått BIR? Men.. vi fikk dra hjem før gruppa da ;)

Dro å lufta hundene etter utstillinga. Ingrid med Ailo Janne&Rune med 4 hunder, Jeg med Enya og Ørjan med Calvin. Kjempemorsomt at Ørjan tok turen med Calvin. Så stor han var blitt, trygg og flott gutt. Var løpetid rett rundt hjørnet på ene tispa til Janne så Calvin hadde nok å gjøre ;)

Ble ikke tatt noen bilder på utstillinga, men fikk tatt noen på lufteturen etterpå.

Etter utstillinga møtte jeg Gunn Heidi og Albert på Knarvik. Gunn Heidi har jeg hatt epostkontakt med i mange år da hun har hatt et par Eurasiere. Så var moro å treffe henne. Enya var kjempesliten så var ikke mye hun orka hilse, hoppa i buret å la seg til å sove stakkar. Håper vi møtes igjen Gunn Heidi!



Enya og Ailo - Enya tar seg en sup Pepsi ;)


Calvin speider etter damen med godlukt ;)



Gjengen


Enya og Ailo
Calvin 7mnd



Calvin 7mnd



Calvin 7mnd






1 kommentar:

  1. Flott skrevet :tommelopp:

    Glemmer jo helt å gratulere deg med Enya, supert resultat på henne også :) Håper ho glemmer opplevelsen med veten til neste utstilling :)

    SvarSlett