onsdag 5. juni 2013

Rangstige og lederskap gis bort

Denne annonsa ligger på finn.no idag, siden slike annonser blir fort slettet tok jeg meg den frihet å kopiere den ;)

Førstemann til mølla! :D http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=42069350&ov=web

Etter å ha testet ut flere teoretiske lederskap og rangstiger, så kom jeg fram til at denne formen for hundetrening ikke akkurat passet til meg, og gikk over til litt emr moderne metoder.
Jeg har dermed en flott rangstige og et pent brukt lederskap som gis bort til førstemann som melder sin interesse.

Rangstigen er nesten ikke brukt, etter bare to forsøk så oppdaget jeg at hunden ikke ville sitte i ro på nederste trinn, og jeg fikk også store vansker med å få unnagjort hverken hundetrening eller husarbeid mens jeg satt på øverste trinn. Denne treningen ble også veldig vanskelig å få gjennomført i praksis da kona, som selv hevdet at hun skulle sitte øverst, ikke befant seg i samme rom som meg og hunden. Dette skapte en god del konflikter i heimen, som var grunnen til at jeg gikk bort fra rangstigen og heller investerte i en bok om moderne hundetreningsmetoder.



Lederskapet er veldig fint og robust. Det eneste som må nevnes om det er at det er noen kloremerker nede på den ene døren etter at hunden klorte på den mens jeg satt der inne og pønsket ut nye triks å lære ham. Godt mulig at det er noen kloremerker etter meg også innvendig, etter den gangen da hunden løp og hentet kona, som låste igjen skapet da hun ikke kunne finne meg. Heldigvis så viste det seg da at lederskapet mitt ikke var helt lufttett, så selv om jeg fikk litt småpanikk mens jeg satt innelåst i mitt eget lederskap, så gikk det helt fint, noe som jo underbygger påstanden om at godt lederskap aldri har drept noen.



Dersom det er noen der ute som ikke har råd til å investere i en bok om gode metoder for hundetrening, så kan altså disse to flotte tingene hentes hos meg når det måtte ønskes. Det kan være supert dersom du sliter litt med f.eks. en hund som ikke gjør det du vil, eller dersom du ikke ønsker å bruke tid på lystbetont trening. 

Alle vet jo fra gammelt av at alt innen hundetrening løser seg med en klar rangstige (min er litt matt, men med en god pusseklut så kan du polere den opp til å bli ganske så klar, eller du kan bruke den tiden som du ville ha brukt på polering til å lese en god og litt moderne hundebok?) og et solid lederskap. I og med at mitt lederskap er laget av massiv eik som er like gammel som de treningsmetodene dette lederskapet underbygger.

Følg Lykkelige Hunder på facebook! :) https://www.facebook.com/LykkeligeHunder


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar