onsdag 19. oktober 2011

en uke er gått

Da har det gått en uke siden valpene ble født, F-kullet var ei uke igår og G-kullet ei uke idag.

Det har gått veldig fint med dem. Både Aimee og Enya er superflinke, og jeg stoler på at dem klarer ta seg av dem små uten legge seg på dem, glemme mate dem eller lignende. Sjeldent jeg har følt meg så trygg.

Nesten alle, har gått veldig fint oppi vekt. Tjukkebollene til Enya er jo bare to, så dem er blitt noen skikkelig buldosere. Aimee sine er 6 om de 10 spenene, men er likevel blitt ganske så store :) Så har vi lille Gabriel. Han har rett og slett ikke taket på å suge. Har prøvd veie han før og etter han har lagt til puppen, men han går ikke opp. Han må få flaske flere ganger i døgnet for å få i seg næring. Jeg gir han hver andre/tredje time mellom 07 og 01/02. To siste dagene har jeg sovet på natta, uten å gi flaske. Da jeg fikk et stygt migrene anfall grunnet alt for lite søvn i det siste. Han gikk ned til 260g, og har nå kjempet seg opp på nesten 330g i løpet av ei uke. Så det går fremover, sakte men sikkert.

Både Aimee og Enya er veldig renslige. Har ikke opplevd maken til renslig tispe slik som Enya. Slapp dusje henne eller noe etter fødslen. Har ikke sett noe gris i den lange pelsen hennes. Aimee blødde litt to første dagene, så måtte vaske henne, men så har jeg ikke sett noe gris. Greit når det er slik :) Dem er så flinke så!

Vi går ei ny spennende uke i møte med de små, snart begynner de få øyne også.Gleder meg!! =)

1-ukes bilder ligger i F og G kullbloggen :)









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar