søndag 15. mai 2011

Canis samling i Trondheim

Lørdag var jeg og Aimee på instruktørsamling hjemme hos Morten og Cecilie. Dem har store jorder rett utenfor stuedøra, perfekt for hundetrening :)

Vi var en gjeng på rundt 10 instruktører fra Norge og Sverige som var samlet til en helg fylt av hundetrening. Jeg hadde bare mulighet til å være med på lørdagen, da jeg skulle i konfirmasjon til min nevø søndag :)



Startet dagen med at Cecilie presenterte forskjellige target. Fikk noen a-ha opplevelser og gode tips. F.eks at en kan bruke forskjellige target til forskjellige øvelser, et for ligg, et for sitt, et for stå, et for sakte fart osv. Fikk også en introduksjon av platformen, som jeg brukte mye resten av dagen. Den kan brukes til mye, da den er så markant. Jeg brukte den til å trene avstandskommando med Aimee. Plattformen er akkurat stor nok til at hun har plass oppå den, da blir det ikke store muligheten til å skli med bakbeina ene eller andre veien, uten falle av, da er det lett for meg belønne riktig atferd. La mest vekt på stå fra ligg, og i løpet av dagen fikk jeg lagt kommando på atferden. Atferden blir akkurat slik jeg ville, hun reiser seg rett opp uten bevege beina bak/fram! :)

Steinar og Blues



Fikk også sett på mye god hundetrening når de andre instruktørene var i ilden, lærer mye av å se på andre trene. Veldig kjek å trene med likesinnede, ikke så mange av dem i mitt nærmiljø. En blir alltid gira på trene etter slike helger! En ser også hva en går glipp av, av å bo på et sted der det er et tamt hundemiljø.

Anna Karin og Lime (?)



Jeg fikk passet mitt påskrevet, da jeg var veldig påståelig om at Aimee ikke leker drakamp. Jeg har tidligere trent mye på dette, få henne til å holde fast i draleker, men hun slipper straks det blir motstand.
Viviann hadde en leke som var helt myk, ei myk skinnfille, som jeg fikk prøve. Aimee hang seg på den som hun aldri hadde gjort annet. Der fikk jeg igjen for å påstå at jenta bare leker med ball :P Så det neste på innkjøpslisten er ei slik skinnfille :) Aimee har nok syns de forskjellige dralekene jeg har prøvd har vært ubehaglige, siden hun er veldig myk i bittet. Kjekt å nå ha enda ei belønning i bakhånd, nå skal vi utrette enda mer sammen fremover!

Viviann og Muskat



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar