onsdag 25. mai 2011

Utstilling i Ålesund og kenneltreff :)

Lørdag  21 Mai var det duket for utstilling i Ålesund. Jeg hadde meldt på Eccho og Albert. Men siden Eccho var på dag 15 i løpetida, fikk hun være hjemme :)

Det var flere CC hunder påmeldt denne helgen, CC Dulcedo Destinee "Emmie", CC Dito Desiderius "Miko", CC Ex Gratia Ezio "Ezio" og CC Exulto Evita "Evita". CC Beatus Bellona "Bella" og CC Audere Est Facere "Ace" hadde tatt turen for være heiagjeng :) Litt morsomt at alle Eurasierkullene mine var representert :)
Litt synd ingen av C-gjengen kunne komme, men det får vi ta igjen :)

Dagen gikk veldig fort, og det var kjempekoselig! Stå ringside med så mange hyggelige valpekjøpere kan jeg gjøre oftere :)

Først i ringen var gutta Miko og Ezio, Pondus av Nixenspitze gikk også i denne klassen. Ezio skulle først bedømmes, både dommer og ringsekretær var kjempetrivelige. Tok seg veldig god tid, forklarte hvordan dem skulle løpe, hvordan stille hunden på best mulig måte og hva som skjedde i ringen.  Hver hund fikk i alle fall fem minutt hver. Kjekt for dem som stilte for første gang at det var en rolig dommer.
Ezio fikk very good, med en kjempefin kritikk! :) Gratulerer til Nina og Roy :)

CC Ex Gratia Ezio (e NUCH Celia av Geehrbacch og Balule Disco)

Pondus var også på sin første utstilling, og fikk også Very Good. Gratulerer til Kathrine og Christian!


Miko begynner bli dreven i faget, og oppførte seg kjempefint! :) Tannmangelen hans, som vi har ventet på lenge, ble lagt merke til siden det var en Nederlansk dommer. Likevel fikk han excellent og vann sin klasse, gikk derfor ut med to røde sløyfer :) Grattis Hege! :)






Carve Canem Dito Desiderius (E CC Ad Astra Anaya og A Spooner von der Rudowe Hôhe)


Så var det tispene sin tur, siden jeg trakk Eccho var det Evita og Emmie som skulle i ilden. Jeg skulle prøve stille Emmie for Jan Ivar&Anita, noe som gikk med mindre hell ;) Emmie oppførte seg tåelig greit, helt til hun oppdaget mor og far på utsiden av ringen.

Fin kontakt i starten, helt til vi snudde mot der Jan Ivar og Anita stod..
Da skulle hun dit!
 Dommeren var igjen kjempetrivelig, ba først Jan Ivar og Anita om å gå bort, men da ble hun enda mer desperat, så han ville vi skulle bytte handler. Jan Ivar kom selv inn å tok henne, men da var hun allerede blitt veldig ufokusert. Så dommeren tok fram Evita mens Jan Ivar og Emmie kom til hektene.
Evita viste seg kjempefint, syns dommeren var mer ok enn på valpeshowet i februar.

Carve Canem Exulto Evita (E NUCH Celia av Geehrbacch og Balule Disco)

Hun klarte på et tidspunkt komme seg ut av båndet, og hadde et lite show i ringen. Dommeren og ringsekretæren var med på jakten, noe som var litt uheldig da han på et tidspunkt skremte henne med å si "boff" å hoppe mot henne.Til slutt kom kom ynste jenta til Knut og Leni inni ringen, da kom Evita straks til henne. Gratulerer med Very Good!:)

Emmie fikk igjen vise seg for dommeren, noe som gikk mye bedre denne gangen.

Carve Canem Dulcedo Destinee ( E Carve Canem Ad Astra Anaya og A Spooner von der Rudower Hôhe)
Hun endte opp med excellent og nr 1 i klassen! :) Gratulerer!

Så var det Albert gutten som skulle vise seg, var litt spendt på om han husket gamle kunster. Han var seg selv lik, å cruiset inn BIR'et som om han aldri hadde hatt ei utstillingspause. Han gikk til slutt inn som BIG 2, bare slått av en Pomeranian :) Dommeren kom bort til meg i grupperingen å sa det var en av de flotteste Eurasiere han hadde sett, at han glødet. Koselig å høre :)




Etter at vi var ferdige i ringen dro vi opp til et friområdet og hadde treff. Der grillet vi, prata og hadde det kjempekoselig. Hundene storkosa seg med løping og leking :) Albert satt i bilen, siden vi skulle tilbake å gå gruppa etter treffet.
Heldigvis fikk vi sol, bare innslag av overskyet innimellom, så vi hadde det veldig deilig.


Carve Canem Beatus Bellona  "Bella" og Carve Canem Audere Est Facere Ace "Simba"





Carve Canem Beatus Bellona "Bella", Carve Canem Audere Est Facere Ace "Simba" og Carve Canem Ex Gratia Ezio "Ezio"
Tre halvsøsken, alle med samme mor, NUCH Celia av Geehrbacch



Carve Canem Exulto Evita  "Evita" og Carve Canem Beatus Bellona "Bella"



CC Exulto Evita "Evita", CC Dulcedo Desitnee "Emmie", CC Dito Desiderius "Miko", CC Beatus Bellona "Bella", CC Ex Gratia Ezio "Ezio", CC Audere Est Facere Ace "SImba"




Miko, Evita og Bella



CC Beatus Bellona (Bella) (e Nuch Celia av Geehrbacch og DKUCH Tilo Next Generation des Chevaloupsgreg)



Balule Estrella (Enya) og CC Exulto Evita



CC Ex Gratia Ezio hilser på sin 2 år eldre halvbro CC Audere Est Facere Ace (Simba) og Pondus av Nixenspitze



CC Audere Est Facere Ace (Simba) (e NUCH Celia av Geehrbacch og NUCH Albert av Geehrbacch)



CC Audere Est Facere Ace (Simba) og CC Ex Gratia Ezio



Balule Estrella (Enya) og CC Beatus Bellona (Bella)




Søndag gikk jeg med Aimee. Håpet var å få cert og championatet, men dommeren ville det ikke slik. Hun fikk Excellent og ble nr 3 i åpen klasse. Kan ikke gå veien hver gang. Er veldig irritert for jeg ikke hadde klart å meldt henne på Retrieverklubben sin utstilling lørdag, er dobbelt utstilling for retrievere en gang i året i Ålesund, så veldig dumt jeg ikke hadde fått til melde henne på. 


Aimee var kjempeflink, så skal ikke klage på det. Vi nådde bare ikke helt opp den dagen. 


Fikk trent på lydighet mens vi var der, det var det beste med hele dagen. Ringen ved siden av lp, var ledig, og det var satt opp ei rute. Med masse forstyrrelse, lp på ene siden, eksteriør på andre siden, og andre hunder i ringen shapet jeg henne inni ruta. Flinke jenta mi!!! Trente også på fri ved fot, dekk/stå under marsj og innkalling med dekk. Såååå flink! 


Har meldt på klasse 3 på nordfjordeid 25 Juni, så det skal bli spennende. Skal også stille eksteriør der, kanskje vi har bedre lykke da? :) Hadde vært moro hatt championatet før hun ble parret :)


Har dessverre ingen bilder fra søndagen, da kamera gikk tom for strøm :(

4 kommentarer:

  1. Jeg har ikke ord for hvor lei meg jeg er for at vi ikke fikk vært med i helga! :( Ingenting gikk veien for oss, Mira har (selvfølgelig) løpetid IGJEN i tillegg til at vaksinasjonskortet hennes ikke er korrekt utfyllt. Håper virkelig VIRKELIG vi får sterilisert gullen snart så vi slipper at hun har (lukter) løpetid oftere enn tiden hun ikke lukter. Utrolig travelt med slikt problem.

    Pondus er så skjønn! Må vite jeg var bra sjalu da vi skaffet Mira, da jeg hadde vært veldig inne på tanken om en black&tan eurasier, og rett etter møtte vi pondus. Heldigvis er Mira en knupp likevel, så jeg overlever :D

    Så kjekt at alle hundene dine / og etter hundene dine gjør det bra! ^^ Viser at du har peiling på det du driver med ^^
    Gleder meg til mange dager på hundemarka i sommer! er så fint der! :) Så nå må tispa snart slutte å lukte løpetid så vi kan dra uten å plage vettet av alle hannene i Ålesund! :D

    SvarSlett
  2. Ja las det i bloggen din dere ikke kom dere avgårde :/ Kjedelig det når det først skjer noe her.

    Løpetid er det mange som har på slike steder,så jeg hadde ikke brydd meg. Grunnen til jeg ikke tok med Eccho var at det hadde påvirka Albert sitte i bilen med henne og ha henne ved siden av ringen, og hun har vært skikkelig spøkelsealder nå like før og under løpetida.

    Pondus er veldig fin :) Jeg håper og tror at Enya og Albert kan få noen black/tan valper. Han har jo mye rødt i seg og i linjene, Enya har heltsvart farmor og far, og mye helt svart på seg. Blir spennende se hva som kommer :)

    SvarSlett
  3. Mira er helt idiot lenge før og lenge etter løpetid, faktisk til en sånn grad at jeg tror det plager henne mye, og selvfølgelig er det kjedelig for oss også når all trening blir nullstilt under hver eneste løpetid. Hun har faktisk skremt meg fra å få en ny tispe, selv om det egentlig er det jeg vil ha. Har fått litt skrekken :(

    Black/tan er så fint det! Yndlingsfarge på hunder er garantert black/tan, ikke minst dersom det er spisshund. Dåååån. Kjenner jeg blir valpesjuk av å tenke på det. Neste gang er det min tur å få vektlagt ønsker i valg av rase og individ, så jeg gleder meg! Hehehe! Jeg tror nok valpene til Enya og Albert blir kjempefine, syns Enya også har så fin farge! :D Veldig svak for mørke hunder, men som ikke er helt svart slik man ikke ser "trekkene" i ansiktet så godt <3

    SvarSlett
  4. Her hun det? :S Mine er ikke så teite dem. Eccho har vært veldig skeptisk et par mnd nå, både mot folk og hunder. Men merker nå mot slutten av løpetida er hun merkbart bedre. Er nok spøkelsealder, løpetid, unghundfakter på en gang. Ellers er dem like fine trene med som ellers.

    Tenkte faktisk over det nå da jeg slappa Aimee, Eccho, Celia og Anaya på stranda. Anaya er på dag 14 i løpetida, Celia er nok rett rundt hjørnet, Eccho er dag 21 (og ca ferdig). Dem var 100% på innkallinga, og det er ikke værst for å være så hormonelle! :)

    Jeg har vært veldig svake for de kremfargede Eurasierne jeg, forelsket meg helt i pappan til Albert, Cerano, og det var slik jeg ville ha. Etter noen år nå ville jeg ha en ulvegrå når rette kombi og rette temp kom for hånd, og trodde aldri det kom til bli Enya, så hadde kjempeflaks der! :)trodde jeg måtte vente maaange år før jeg fikk den rette ulvegrå Eurasieren, men hadde flaks der:)

    Om du skal sterilisere Mira, bør du vente rundt 3 mnd, så du er midt i syklusen. Om ikke kan du få en hund som er på det hormonivået som er rett etter løpetida for resten av livet.

    SvarSlett