mandag 21. januar 2013

8 uker og snart på flyttefot

Nå er det ikke lenge før Juliane, eller Julia som vi kaller henne flytter til Ålesund. Jeg grur meg noe vannvittig! :(
Blir alltid glad i desse små bamsene, men noe ekstra når det har vært så mye oppfølging som denne gangen. Det ble keisersnitt, sykdom, mye veiing, måling, passe på dem er varme, men ikke for varme, veie mer, passe på Enya ikke blir syk osv osv. Når bare 2 levde opp så har jeg knyttet et veldig sterkt bånd til dem begge to, og vil aller helst ha begge to hjemme. Dem er jo så veldig fine! Har vært et veldig vanskelig valg å ta for hvem skal bli min Jasmin. Selv da valget ble tatt, har jeg vinglet fram og tilbake, er det rett?? Begge har gode kvaliteter, er veldig flotte og har sine sider som jeg kan tenke meg.

Det som veier tyngst er at jeg tror Julia, frøken gul, vil ha det best som alene hund. Ikke som yngst i en flokk på 6 i alle fall. Hun er ei aktiv frøken, som gjerne vil opp og fram her i verden. I en flokk på 6 hadde hun hatt for mange å kjempe mot. Jasmin, frøken rosa, er med bedaglig og godtar sin plass i flokken. Så jeg tror og håper valget er rett :)

Igår var det siste valpetreff for Julia sin del her i Ulsteinvik, Jasmin skal få være med flere ganger framover.
Håper begge to møtes på valpekurs som jeg holder nå i vår, det hadde vært kjekt for dem å herje litt og holde kontakten framover =)

Bilder fra valpetreffet i går, bare Gizmo på 14 uker som stilte, men vi hadde det kjekt!

Julia er den tøffeste, og var i "kamp" med Gizmo. Jasmin litt mer på utsiden å kikka på å var med på jaktlek når sjansen bød seg.










Bilder av Jasmin








Bilder av Julia








Søstrene










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar