torsdag 5. januar 2012

hundene på pensjonat og julefering

Har masse å blogge om, så får vel begynne i en ende :)

Hundene var for første gang på pensjonat, jeg var en smule nervøs, en hører jo diverse om pensjonat. Men jeg kjenner til Aud fra før, hun har gått kurs hos meg, og jeg har vært å kikka på pensjonatet og området så ville gi det en sjanse.
Mamma og pappa skulle også bort, så det var derfor hundene måtte på pensjonat. Jeg fikk har 3 og 3 hunder i vært "bur", så dem hadde selskap i hverandre.

Pensjonatet heter Tverrberg, og er i Syvde. Vi ble veldig godt tatt imot da vi kom, dem ville lære alle 6 hundene og kjenne så det var kjempekoselig. Litt stress og støy ble det selvsagt da jeg leverte dem, og det stakk litt i hjerte da jeg dro. Men en sms til pensjonatet senere på dagen beroliget meg med at dem alle hadde det bra =)

Jeg hadde SMS kontakt med dem omtrent daglig, og da orkanen herjet ble jeg meget bekymret, spesielt for Albert som ikke liker bråkete vær. Aud beroliget meg med at hundene hadde det bra, hun hadde kikket til dem flere ganger, der var godt isolert i hundehuset så der var det veldig rolig. Hundegardene hennes hadde knekt, så hun hadde vansker for å lufte dem. Sprek som hun er gikk hun flere daglige turer med de 16 hundene som var på pensjonatet, så hunden led ingen nød.

Da jeg kom hentet hundene var det stor gjensynsglede. Alle var nybørstet og fine, hun beklaget seg at hun ikke hadde fått badet dem, men det hadde jeg på ingen måte ventet så det gjorde ingenting =) Dem var så rene og pene at =) Mine hunder er vandt til å gå i fjellet å blir daglig fulle i gjørme, så hadde ikke gjort meg noe om dem var litt møkkete av å ha vært ute heller =)
Da vi kom hjem var dem veldig rolige, ikke noe tegn til stress eller til at dem hadde vært på et stressende kennelopphold. Alt tydet på dem hadde hatt det bra. Dem var ikke blitt tynne og pjuskete, dem var ikke spesielt kontaktsøkende, og hadde helt normalt atferd. Alt jeg kunne observere av oppførselen når dem kom hjem tilsa at dem hadde hatt det helt supert på Tverrberg hunde og kattepensjonat. Jeg er ikke i tvil om at jeg kan sette dem dit igjen om jeg trenger pass flere ganger.

Mens hundene koste seg på pensjonat hadde vi ei fin julefeiring i Paris =)

Lar bildene tale for seg =)

Concordplassen, i starten av Champse Elysêes

Triumfbuen, som er i slutten av Champs Elysêes

Eiffeltårnet

Disneyland

Sjekker kartet for de beste attraksjonene

Slottet

Slottet by night

ene dagen var vi i studios

tornerose og prinsen



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar