søndag 18. juli 2010

To flotte fjellturer =)





Idag har det blitt to lange fjellturer. En med unger og alle bikkjene tidlig på dag, så jeg og storesøster med 3 hunder ikveld. Har kosa oss  5 timer i skauen idag =)

Anaya og Celia mata valpene sine før vi dro, så pakka vi 6 hunder i bilen og dro til fjells. Det var ingen sommertemperatur, men heller ikke kaldt. Var ikke verre enn at guttene var uti vannet og la nesten på svøm. Blei en kjempefin tur, gikk først opp langs en sti og litt oppi fjellet, før vi runda ned mot et vann. Der storkosa hunder og barn seg. Alle hundene var uti vannet, 3 av dem svømte, 3 vassa. Chanel som har vært ganske så pysete, følgte på de andre og fann nok ut at vann er moro! Hun er jo tross alt en vannapporterende hund ;)
Siden de to mødrene var med, hadde jeg ikke tenkt være ute så veldig lenge. Men når en har det fint så glemmer en tid og sted. 2,5 time løp vi rundt i skauen =) Verken Celia eller Anaya klaga på at vi var lenge borte, men dem løp fort inn til sine små da vi kom hjem.



Etter turen bar det opp til mamma og pappa på søndagsmiddag. Deilig kalkun! Godt å komme til dekket bord =)
Etter at maten hadde sunket, kjørte jeg gutta og nevøen min hjem til meg, Amelia blei igjen hos bestemora for å overnatte sammen med søskenbarnet. Så dro jeg og Synnøve på Hashundhornet. Tok den lengste veien, og  gikk i 2 timer i rimelig raskt tempo. De to mødrene fikk være igjen hjemme, og bare Aimee, Chanel og Enya var med. Var heldige, møtte bare på 3 andre turgåere, så hunden kunne løpe løse. Været var vi mindre heldig med, da det regna og var sterk vind. Men vi var godt kledd, så fikk en fin tur likevel :)

Aimee og utsikt over Ulsteinvik 

Nå skal jeg og Synnøve kose oss med godteri, potetgull og film. Fortjener det etter så mange timer trim ;) Hundene ligger som slakt. Enya løp rett i buret da vi kom hjem, og har ikke komt ut siden. Aimee la seg i korga si å snorker høyt ;)

En frosk/padde vi fann i lyngen =)



Enya og Chanel i farta! =)



Søøøøøte Enya



Gjengen =) Nevø Sigbjørn med Celia og Chanel - Enya, Aimee Marcus og Anaya, Adrian og Albert


Badenymfene Anaya og Enya


Kule gutta boys ;)


Enya i sivet


Aimee  <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar