lørdag 1. februar 2014

Tissetreningen er begynt!

Nå har vi startet på treningen for å få de små stuerein. Av ren egoisme rett og slett :p

Selv om Celia vasker opp etter dem, så blir det jo noen runder med moppen for dag, så nå er det ikke bønn, nå blir det måltid ute, og ut etter søvn så langt været tillater det i alle fall =)
Så langt idag har vi vært heldige, og både tiss og bæsj har foregått ute.
Klart på natta så vil dem gjøre fra seg inne, og Celia rydder opp, men av erfaring blir dem tørre på natta når dem er rundt ei 7 uker gamle =)

Kandis som jeg beholdt fra K-kullet har gjort fra seg en gang inne siden hun var 6-7 uker gammel. Det var første morgenen hun var igjen her alene. Hun sov da i buret sitt på soverommet mitt, da jeg stod opp hadde jeg henne ut, før jeg gikk ha ut de andre hundene. Hun hadde selvfølgelig ikke vært ute alene før, så hun ville ganske raskt inn, mens jeg hadde ut de andre hundene gjorde hun fra seg inne. Tok lærdom i dette og slapp henne ut med noen andre etter dette ;)

Nå derimot har hun ingen problemer med å gå ut alene, og jeg stoler faktisk 100% på henne. Det har jeg gjort i noen uker allerede. Jeg vokter ikke over henne, jeg vet hun sier fra når hun må ut. Utrolig godt å ha det slik =)

Hele K-kullet var veldig flinke før dem flytta, det var ikke en dam å tørke opp siste tiden. Satser på L-jentene blir like flinke!

Idag syns dem det var mye kjekkere ute, dem koser seg og leker, til tross for mange lyder. Er mange lyder dem skal venne seg til, godt å ha støtte i hverandre og i mamman sin. Eller i de andre hundene. Så dem lærer at en bil som kjører forbi ikke er farlig, eller en alarm som går på verftet ikke er farlig.
Mye som skal læres for en liten valp, utrolig å se utviklingen og forandringen. Fra å syns det var veldig skummelt å gå ut av valpegrinda og ut på stuegolvet, til å løpe rundt på terrassen.

Hadde planer om første utflukt i helga, men vi får se hva vi får til. Mulig vi skal oppdaget litt mer rundt om i hagen først. Men første biltur og første utflukt blir i alle fall i løpet av uka! =)

Fôring ute, fører til dogåing ute ;)

Mamma Celia er også sulten ;)


Vakre frøken Rosa 

Frøken Orange

Frøken Rød

Frøken Rød


Frøken Rosa

Frøken Rosa

Frøken Rød

Frøken Orange

Frøken Rosa

Frøken Rød

Frøken Lilla


Kandis 14 uker gammel



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar