fredag 27. juli 2012

Rundering

Våkna kjempetidlig idag, å da gløtta sola inn gjennom soveromsvinduet. Kan det bli mer fantastisk?!

Her er utsikten jeg våkna til <3


Ordna med valper og hunder, gjorde unna noen ærend i sentrum å dro på fjellet for en frukost/lunsj =) Deilig med frokost i det fri =)


Planen var å lufte hundene for så være klar til rundering, men det var så pass vått i marka jeg måtte kjøre hjem å hente fjellsko og regnbukse. Kan ikke ligge i våt lyng bare i ei tynn joggebukse ;)

Men rakk det nok akkurat likevel =) 

Vi var bare 3 idag, jeg med Aimee og Eccho som vanlig, Linda med spingeren sin Fasit og Mariann med  Groenendael Nemi. 

Kjørte bare system/flying med Aimee idag. Syns hun viste veldig fint sist, at hun kan hente melding og komme tilbake med den, men hun rota litt da jeg hadde overværsøk på slutten. Greit nok forrige trening var det GRUSOMT vær, men vi bør nok terpe litt mer på dette. 

Kjørte 5 slag på begge side begge rundene, og det er nok akkurat nok. Merka at hun på det siste slaget blir litt sånn slakk og kan finne på snuse litt. Hadde jeg brukt lek som belønning, hadde jeg nok bare kunne kjørt 2 kanskje 3 slag. 

La figurantene bare på ca 30m idag, ville ha 100% uttelling, uten feil, viktig for både meg og henne at hun finner når hun løper ut. 

På runde nr 2 fann hun ei svær rot på første slaget ute hos Mariann, den hadde hun i kjeften mens hun løp forbi meg og ut for å finne Linda. Jeg tenkte som så jeg kan ikke stoppe henne, og hun slipper den nok når hun får godis av Linda ;)

Eccho fikk ei runde, 4 slag på begge sider. Litt skeptisk til Linda først, de to første slagene måtte Linda klikke når Eccho var på avstand, da kom Eccho inn for å hente godbitene. På de to siste slagene var hun mye tryggere. Kjekt å se hun får bedre selvtillitt og kan jobbe selvstendig ute i feltet, når jeg står så pass langt unna. 

Hun er superflink, hun vet akkurat hva hun skal gjøre. Løper med stor iver og stor fart fram og tilbake. Om vi gjør noe mer med dette får jeg se, så langt er det super trenin for henne. Både med tanke på mentaltrening, hun er en hund som trenger litt å bryne seg på, og hun får jobbe med seg selv. 

Mariann prøvde løsbitt-melding for første gang på Nemi idag, kjempegøy å se når en får til ting. Nemi trodde først det var en leke, hun er vandt til å komme ut til figurant å ha drakamp. Men på neste slag hadde hun skjønt poenget og dette gikk kjempefint! Håper ferien til Mariann og Linda varer evig, da kan vi rundere MASSE! :D

Linda og Fasit er dem som kan dette best, han har både løsbitt og påvisning. Flinkinger! Fasit har den mykeste snuten i verden! Når han tar godbitene er han så forsiktig og bare dytter med snuten, nesten som mulen på en hest. 

Etter over 2 timer med trening, gikk vi en times tid i skauen så både vi og hundene fikk riste litt løs. Jeg skal innrømme jeg var veldig sliten da jeg kom hjem, og det var nok hundene også ;)

Fikk ikke mye hvile før jeg dro på fisketur med noen venner, Enya var med som maskot, men syns fiskene var veldig ekle :p fikk seg en lekestund med en BC og fikk sjefe litt over Staffen til June. Så hun hadde vel en ok kveld likevel ;)

Nå er det total avslapping, før resten av helga går med til ei veninne som skal ha kunst utstilling. Min nevø skal være her passe hunder og valper, så da kan jeg kose meg uten ha dårlig samvittighet for mine firbeinte barn her hjemme =)

Et herlig bilde av valpene tatt i dagmorges, dem begynner få øyne nå <3 så noen bilder tatt med iphonen da vi lufta hundene på fjellet etter runderina =)













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar