mandag 5. desember 2011

valpene straks 8 uker og knallhelg på NVH! :)

I helgen var jeg på siste forelesing i denne bolken av studiet. Nevropsykologi og psykofarmakologi. denne helgen var det Sarah Heath som stod for det meste av forelesingene, og for ei dame! Er så kjekt å høre på folk som virkelig kan det dem prater om!
For min del lærte jeg utrolig mye om katter denne helgen, har ikke vært så mye borti dem atferdsmessig før, så var veldig lærerikt og spennende høre hvordan en skal hjelpe katter/katteeiere.

Jeg har ikke vært så mye borti psykofarmaka heller, så var interessant høre hvordan det blir brukt og ikke brukt. Der var også rasemessige forskjeller på når og hvordan en medisinerer. Heldigvis er det en veterinær som må stå for selve medisineringen og skrive ut resepter, men det er et fåtall av veterinærer som driver med atferdsmedisin, så er viktig at atferdskonsulenter vet en del om dette.

Det er ennå 3 moduler igjen på studiet, så jeg har ennå masse å lære! Er en skikkelig kursjunkie, og blir aldri utlært ;)

Lørdagen kom Ann-Kristin & Cherie og Anna & Cosmo en tur i lunsjpausa for å hilse. Det var kjempekos! Har ikke sett dem siden dem var 8 uker gamle! Har heldigvis hatt god kontakt med både Anna og Ann-Kristin hele veien, så føler jeg kjente både Cherie og Cosmo godt :) morsomt å se desse to kullsøskene leke så bra sammen selvom dem nå er godt og vel passert 2 år :) Tusen takk for at dere tok turen!
Fikk dessverre ikke tatt noen bilder :(


Valpene er straks 8 uker, og torsdag reiser de 2 første, deretter går det slag i slag. Det blir trist, men også godt. Jeg merker nå at dem krever mer enn jeg klarer å gi dem. Dem vil etterhvert nå ikke være fornøyd med å bare være ute i hagen og inne i stua. Jeg har jo hatt dem med på utflukter, men det begrenser seg til hvor ofte en kan ta med seg 8 stykker ut på tur. Dem blir jo tøffere og tøffere også, så snart vil dem gå hver sin vei å ikke følge meg som en flokk "ender".
Det blir godt for dem komme til sine nye hjem å få individuell oppfølging =)

Akkurat nå ligger dem og sover, da tenker jeg at jeg kan godt beholde hele hurven å sender en avbestillingsmail til alle valpekjøperne ;)

Igår da jeg kom hjem fra Oslo og forelesing ble dem sååååå glad for å se meg. Jeg hadde da vært borte 1,5 døgn, og tydlig at dem kjente meg igjen. Prøvde nå over å kose med alle, men alle ville opp og alle ville ha like mye oppmerksomhet. Så var ikke lett! En hengiven og herlig gjeng er dem i alle fall :)

Her er noen bilder jeg tok før helga :)
Albert og Filius, far og sønn

Albert i nysnøen på fjellet =)

Filiola

Filius

Giro helt til høyre

godbitsøk

Ginger

greyson

Greyson




1 kommentar:

  1. ..og nå er det nesten så jeg angrer på at jeg ikke ba deg ta med en av de små til Oslo på lørdag...

    SvarSlett