torsdag 23. desember 2010

lekestund i førjulsstria

Har vært ferdig i god tid til jul i år, så har bare kosa oss siste dagene :) har igjen å børste over hundene og vaske golv så kan jula ringes inn :)

Min bror er blitt veldig allergisk mot hund nå i voksen alder, og siden han og familien er hjemme på Sunnmøre for å feire jul er Anaya hjemme hos meg. 6 hunder i et relativt lite hus går kjempefint. Dem er så rolige! Merker jo knapt dem er i hus. Er deilig når snøen ligger, for da kan dem være ute leke uten å komme inn fulle i møkk, og julevasken varer lenger ;)
Ikveld kommer storesøster Synnøve med Chanel, så i alt blir vi 7 hunder, 2 voksne og 3 barn her i jula. Om helsa er ok, så skal vi nok prøve få til et par turer mellom alle juleselskapa.

Idag dro jeg med meg alle 6 hundene, ungene og nevøen min som er på besøk ut for å leke. Dro til en nedlagt barnehage, og der møtte vi Helen og Delia. Ble kikka på med store øyne av forbipasserende da jeg slapp ut en og en hund, pakka ut ski, kjelker og unger ut av bilen ;)

Morsomt å se hvor Anaya kjenner igjen Delia, og ga henne en skikkelig vask. Er ganske så lenge siden dem har sett hverandre nå, men mor og datterforholdet er der ennå. Celia er mer typen som ikke vil ha noe med valpene å gjøre etter en tid, men både Anaya og Aimee blir overlykkelige om dem møter igjen en av sine avkom. Dem merker godt relasjonene som er der :)

Var veldig kjekt å kunne bare kjøre til barnehagen å la hunder og unger få løpe fra seg. Gå så mye i dypsnøen er veldig uheldig for ryggen, passer perfekt at jeg kan ta ting i mitt eget tempo, mens de firbeinte får ut litt energi :)

Tok MASSE bilder idag, så her kommer et utvalg av dem beste :)
Helene tok masse bilder idag som du kan se her :)

Eccho hjelper til med å pynte juletre 


Første gang på ski denne sesongen :)

Celia

Anaya

Celia, Eccho, Delia og Aimee leker sisten i snøen

Storegutten min :)

Juhuuuu

Aimee tar dagens snøbad




Enya
Albert

Marcus, Adrian og Amelia

Anaya

Enya

Albert

Celia, Anaya, Enya og Albert

Celia, Enya og Albert

Aimee plukker snø fra labbene


Anaya

Helene og Amelia løper omkapp med hundene :)

Delia og Eccho bøller med Albert

Delia (under) og Eccho blir aldri lei av å leke


Eccho

Eccho

Eccho


Anaya og Albert


2 kommentarer:

  1. Takk for en kjempekjekk dag! Du hadde rett, vi fikk masse fine bilde! :) God Jul! :)

    SvarSlett
  2. D va kjempekos! :) D vart nokre blinkskudd =)
    God jul til dåkke også!! Vi sjåast vel i romjula fe ej håpe :)

    SvarSlett