onsdag 9. oktober 2019

Første måltid

Da har det gått enda ei uke, og R-gjengen er 3 uker gamle. Føler tiden min med dem forsvinner som sand mellom fingrene. Mens for dere som venter på få bamsen hjem, så går vel tiden så alt for sakte.

Idag fikk dem sitt første måltid. Hvordan det første måltidet skal være er det vel like mange meninger om, som det er for menneskevalper. Men jeg har gjort det slik med alle valpekullene, og har aldri fått vond mage, så da føles det veldig rett :)

Jeg bruker morsmelkerstatning for valper, Baby Dog Milk fra Royal Canin som jeg blander med Baby Dog tørrfôret til Royal Canin, Starter fôret. Dette blander jeg i en blender til det blir helt til en veldig tynn grøt.











De første dagene får dem bare en liten smak for å venne magen til fast føde, så blir det etterhvert mer :) 


Dem gikk rett i matfatet og visste veldig godt hva dem skulle gjøre, så det var veldig moro å se. Slafsa i seg :) 
Mamma Jasmin ble veldig glad for vaskejobben etterpå ;)

Gjengen hadde sitt aller første besøk også idag, av kjentfolk av Jasmin så ho tok det heilt rolig. Familien til Jasmin var innom, det syns ho var veldig stas :) Ho delte ut masse susser, og gikk tok seg en lang lur og overlot babystellet til familien sin :) Valpene er litt kjedelig enda, men fikk litt kos og klapp. Lover litt mer liv og røre neste gang dere kommer på besøk ;) 




Litt bilder av gjengen, dem vokser så utrolig fort! Fra halvannen kilo til nesten to kilo nå. Helt utrolig dem er så store på bare 3 uker, for 3 uker siden var dem alle 4 under 500g. 

































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar