tirsdag 26. juni 2018

Q-gjengen 1 uke!

Tenk da er det allerede gått ei uke siden de slitesomme døgna med fødsel. Ei uke siden vi satt på klinikken i Ålesund, trippa rundt å lurte på hva som skulle skje. En ting er sikkert, hadde jeg ikke hatt mi gode venninne Helene med meg dit, og veterinær Torunn som er så utrolig rolig og flink, så hadde jeg nok vært et nervevrak der jeg satt.

I skrivende stund var Jasmin akkurat lagt i narkose og vi fikk første valp i hendene rimelig kjapt. Heldigvis er alle 4 hos oss enda. Dem brukte noen dager på hente seg inn igjen, og brukte noen dager før dem sakte men sikkert starta gå opp i vekt. Nå går det som det suser :) Dem er aktive, kravler rundt og jeg kan endelig senke skuldrene.

Som vanlig bruker jeg litt tid fordele valpene, og det blir litt ekstra nervepirrende denne gangen siden valpene var litt trege i starten. Men nå kan jeg tørre å se om jeg får kabalen til å gå opp med de 4 nøstene :)

Idag har jeg fått tatt 1-ukes foto av dem, endelig en skikkelig presentasjon av Carve Canem Q-gjeng!

Frøken Lilla som lå å stengte for de andre er fremdeles størst, men tror nok lillebror snart tar henne igjen. Hun hadde blitt født først om det hadde vært fødsel, men ble tatt ut som nr 3 da hun lå rimelig trangt i bekkenet til Jasmin.

Da vi kom inn på kvelden å tok røntgen av Jasmin, så vi bare 3 valper. Men heldigvis var der en overraskelse og det var frøken Gul som kom som nr 4. Kor ho gjemte seg da vi tok røntgen er det ingen som vet. Men glad er jeg for det i alle fall ble 4 små nøster. Jeg og Jasmin gjør vårt ytterste for at alle 4 skal leve opp å bli sunne sterke Eurasierbamser!














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar