lørdag 7. april 2018

Eurasier P-gjengen på første utflukt!

Idag var første utflukt, og det tok dem på strak labb. Vet ikke om jeg noen gang har hatt et kull som er så trygg på seg selv noen gang.




Startet vel egentlig med at vi skulle i bilen, og valpene sprang så fort mot trappa at jeg rakk så vidt stoppe dem før en av dem nesten hoppa rett utfor.  Som regel så har valper litt redsel og litt respekt for nye ting, men denne gjengen ser ingen farer.



I bilen litt sutring da burdøra ble lukka. Akkurat som det er når dem blir lukka inni grinda og dem ikke er helt enig at det er sovetid. Men så gikk det 1 min, og det var helt stille. Var ikke kommet meg bort fra huset en gang,  det var ikke en lyd. Kjørte noen runder i sentrum for at dem skulle få følelsen av å kjøre bil, ingen pistring eller piping.

Stoppa etter 10 minutt, åpna buret, alle 4 sov som en stein.



Ha avtale med ei venninne og tremenningen min å møtes i en park med valpene. Valpene som aldri har møtt desse menneskene før, og aldri vært ut for huset eller terrassen, sprang rett bort til dem da dem kom ut av bilen. Hadde ikke en gang fått tatt ut Happy, som jeg hadde med for trygghetens skyld. Så det var egentlig helt unødvendig ho var med :P  5 uker gamle, tryggheten selv. Jeg er meget imponert!






Dem fikk oppleve mange nye ting idag, til og med en baby som sikkert var på det mentale stadiet som dem selv ;)  Alfred syns det var superstas med de små levende bamsene! Og bamsene syns han var minst like stas :D 







Opplevde nye underlag, smakte på nye sko, nye fingre, nye saker som var på bakken, snusa på masse nye lukter, mange nye lyder. 





Mens mamma Happy passa på 



Dem herja rundt en halvtimes tid, fikk et måltid og sovna godt i bilen igjen på vei hjem. Deretter sov dem lenge og vel da vi kom hjem igjen :)


Krysser av her etterhvert som vi opplever forskjellige ting, kan også føre på mer om det er noe vi glemmer eller kommer på :)











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar