lørdag 2. mars 2013

Min nye hjelper

Stadig nye prosjekt på gang med hundene. Blir aldri ferdig utlært!

Pågående prosjekt er utgangstilling med Eccho, på to 10minutts økter lærte hun å gå fri villig inn på venstre side å sette seg ned. Har det ikke helt på flyt enda, så har ikke lagt på kommando.

Jasmin har diverse grunnferdigheter vi trener på, sitt, ligg, stå, target + en del miljøtrening. Hun er så langt en veldig sosial og trygg valp. Gikk tur med henne og Albert idag, da var det noe som kom blåsende som var veldig skummelt. Jeg slapp båndet og hun gikk boffende i mot det mens hun kikka på pappan inni mellom. Da han ikke viste noe tegn til å interessere seg for det "skumle", fann hun ut at det kunne ikke være så gale å sprang bort å snusa på, ferdig med den saken :)

Imorgen skal Jasmin og Ivy på valpeshow i Molde, det blir kjekt! :)

Aimee kan en masse unyttige ting, sånn som vi har trent på i forbindelse med konkurranselydighet, så nå skal vi trene på nyttige ting ;)

Det første hun skal lære er å putte klær i vaskemaskina, og kunne ta den ut. Er ikke det nyttig så vet ikke jeg!
Ikke alltid ryggen min samarbeider så bra, da er det greit å ha servicehund ;)

Første økt holdt jeg et klesplagg, hun ble forsterka for å snuse på det, gape over det, bite i det, holde fast.

Økt to er på film, hun blir først belønna for å snuse oppi skittentøykorga, eksalerer fort til å bite i klærne, ta dem ut av og til slutt kunne gå med dem i munnen.




Albert er ikke helt i form for tida :( Han har fått struvitt, urinstein. Hadde et par ganger forrige helg der han tissa inne, så reiste til dyrlege over helga da jeg kom hjem fra Bø, og der var det urinstein :( Går på antibiotika og spesialfôr nå. Så håper han blir bra! Stakkar gamlingen min <3 p="">

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar