søndag 17. februar 2013

Bli i posisjon

Ny challenge med Ann Kristin idag, hun holder på ordne seg blogg så da kan en se filmene hennes også etterhvert, for den som har interesse av det :)

Challengen gikk ut på å bli i posisjon, siden jeg bare har trent på ligg med Jasmin ble det et naturlig valg. Jeg vil helst ikke trene så mye sitt med henne før jeg har trent inn enda litt flere atferder, da hun tilbyr mye sitt, enda hun aldri har blitt forsterka for det.
Eller jeg lyger litt der, hun sitter før hun får gå inn eller ut, og hun sitter før hun får maten sin. Men aldri i treningsituasjon har hun blitt forsterka for sitt, så det er tydelig at sitt'en er en veldig sterk atferd i seg selv.

Jasmin viser seg også idag som en veldig smart valp, og tar dette på strak labb :) Flinkevofsejenta mi:)

Jeg gjør den store feilen med å klikke for tidlig! Skrekk og gru! I en bli-posisjon bør en klikke når en kommer tilbake til hunden, da klikke forteller at økten er over og det er lett for at hunden reiser seg. Heldigvis for meg, syns Jasmin det var ganske greit ligge helt stille å sanke godis, så jeg ble forsterka for å klikke for tidlig med at hun ikke brøt posisjon, da fortsatte jeg slik da :P

Jeg gikk også relativt fort fram, Jasmin er en bedaglig liten valp, så hun var enkel å få til. Hun tar øvelsene vi trener veldig fort, så jeg er heldig der. Veldig ofte må en være mye lenger på hvert enkelt steg før en kan gå videre.

Til sammenligning, når jeg først startet trene bli liggende med Aimee, var det nok jeg beveget en arm før hun spratt opp. Så der var det mange fler steg, og jeg var lenge på hvert av stegene.

Filmsnutt av treningsøkta :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar