mandag 10. oktober 2011

ting tar tiiiid

Har vært ei urolig natt, så jeg har ikke sovet så alt for mye. Enya grov å styra på, pesa en del. Var ute i 4-tida å lufta ho, og fikk noen timer på øye etter det litt på og av.

Helene kom i 9-tida å siden da har det vært litt stillstand. Tempen ligg ennå på 36,7 så venter på det skal stige. Enya sover godt i senga med oss nå, men har perioder der hun peser og graver.

Aimee lurte oss litt i dagtidlig, da jeg tok tempen i 7-tida var den godt ned på 36. Jeg tok tre målinger for å være sikker, den viste 36,3 36,7 og 36,6. Så jeg ble litt stressa på om det ble dobbelfødsel.

Aimee er i motsetning til Enya i full vigør, spiser, fann en ball å leke med, er kvikk og rask. Enya vil ikke ha mat, prøvd med kylling men ikke det heller. Har kasta opp og spiser gress når hun er ute.

Aimee sin temp hadde steget til 37,3 på neste måling, og er nå nede i 37,1. Men tror nok hun holder igjen litt til siden hun er så pass fin form og ikke viser spesielle tegn til oppblokking.

Nå har jeg, Enya og Helene lagt i senga å sett Valpekullet på NRK Nett-tv mens vi venter på desse valpene. Rett og slett koselig :)

Utrolig kjekt å ha så gode venner som er her sammen med meg, passer hundene og er bare supersnille :)




3 kommentarer:

  1. Virker litt koslig da, oppi alt stresset. Jeg prøver å ikke bli sjalu, siden det var det eneste rette å sterilisere Mira, og uansett om vi ikke hadde gjort det så ser jeg ingen grunn til å sette valper på henne når hun selv er utblandet. Men tror nok det er en opplevelse likevel :) Håper jeg får være med på noe sånt en gang :) Fikk _nesten_ tatt imot et malamute-kull en gang, men desverre rakk alle 7/8 (husker ikke helt) å sprette ut før jeg ankom åstedet. Men fersk var de da, uansett :) Utrolig koslig :)

    SvarSlett
  2. Følge med her fra Langevågen!!! Har sikkert vert inne her på bloggen 20 ganga her i dag!!! Nesten så ein får rier sjøl ;-)
    mvh.Therese

    SvarSlett
  3. Så utrolig spent her! Sitter å nistirrer på bloggen;)
    Mvh Beate

    SvarSlett