torsdag 7. juli 2011

ingen flått hittil i år - superfornøyd med ravstein halsbåndene! :)

Hadde ett innlegg tidligere i år om diverse remedier som skal forhindre at hundene får flått.

http://kennelcarvecanem.blogspot.com/2011/05/flatt.html

Jeg hadde da akkurat startet å bruke ravsteinhalsbåndene, og kunne ikke si så mye om dem ennå. 

Men nå, har jeg brukt dem i ca 2mnd, og har ikke plukket en eneste flått!!!

Jeg kan derfor varmt anbefale det videre :)

Som dere ser sitter halsbåndet relativt løst rundt halsen på hunden, jeg har bestilt 50cm størrelse på mine Eurasiere og 45cm størrelse på mine Tollere.  Dette for å lage en spenning i pelsen som gjør at flåtten ikke fester seg.

Hundene har det bare på seg når vi er ute å går tur, og det har funket som bare det :)

Idag plukket jeg flått av meg selv.. men har ikke funnet noen på hundene!!! 

Ravsteinhalsbåndene har jeg kjøpt på http://flatthalsband.com :)


3 kommentarer:

  1. Høres bra ut =) Bestiller nok til neste år, har nok exspot til resten av sesongen i år =)

    SvarSlett
  2. Ja kan varmt anbefale det. Det står at det mister effekten når hunden blir våt, men har ikke merket så mye av det. Halsbåndet skal jo lage en spenning i pelsen, det er vel vanskligere på våt pels. Men til tross for at jeg har hunder som stort sett bor i vannet, så har vi ikke fått flått :)

    Der jeg bestilte var det også 100% fornøyd garanti, så er du ikke fornøyd får du pengen tilbake :)

    SvarSlett
  3. Så bra, da tror jeg kanskje jeg bestiller jeg også! Lurte på å bestille, men noen sa at de ikke hjalp på hunder med lengre pels. Mira får strengt tatt omtrent aldri flått, men det er jo greit å ha uansett, til flere man unngår jo bedre :)

    SvarSlett