torsdag 14. april 2011

Bilder fra Flø og neseprøvetrening

Andre dag på rad med nydelig vårfølelse. Både igår og idag har jeg gått tur med bare genser, ingen jakke! Har vært så fantastisk og varmt :)

Siden det er arbeidere hjemme hos meg som ordner det gamle stakkarslige huset mitt, bor jeg hos mamma og pappa. Dem er på Gran Canaria å slikker sol, så det passer greit at jeg sitter husvakt :)

Ungene syns det er kjempestas, for da har dem enda kortere vei til skolen, nesten så dem kan gå ut døra når det ringer inn.

Mandag ble jeg kontaktet av lokalavisa, dem hadde fått nyss i Bergensturen min og alle de gode resultatene Carve Canem høstet, så dem ville lage en liten sak om det. Så idag tok jeg med de to stjernene, pluss Albert og Enya så møttes vi på Flø for å ta noen bilder.  Fikk lov å bruke desse bildene, fotograf og journalist er Beate Muren.













To særdeles vakre hunder ;) Helgens utstillingsstjerner :)



I ettermiddag trente jeg neseprøven med Aimee igjen. Forrige torsdag, før jeg holdt teori på valpekurset, så fikk vi hele øvelsen ferdig. Idag var det generalisering. Jeg la ut de 5 pinnene, og sendte henne ut. Kommandoen var nok ikke helt inne, for hun lurte litt da jeg sa den. Er så oppfinnsom jeg kaller den "nese".

Første par repetisjonene gikk hun ut markerte på den, for så løfte den halveis med seg da hun ikke fikk klikk. Jeg baklengskjedet siste leddet med innkomsten for å få henne igang, også satt den :)

Med Eccho har jeg trent kassetrening siste par ukene. Et ledd av utdannelsen er å filme og skrive rapport om en øvelse en trener inn, å da trener jeg bakpartskontroll på kasse med Eccho. Veldig morsomt =) Tror hun begynner forstå det rimelig greit. Spretter oppå kassa med frempotene med en gang jeg setter den ned nå :)

Anaya røyter som bare det nå, børstet av henne en hel bærepose i går, Albert slipper også litt, så fikk tatt en god del av han også. Klipte klør på Aimee, Eccho og Anaya også, så er det gjort for ei stund =) Eccho var kjempeflink, lå på ryggen å snorksov når jeg klipte, så det gikk fort og greit =)

Imorgen er det valpekurs igjen, gleder meg :) Blir nok å ta med Eccho så hun får hilse på de andre valpene etter kurset, hun trenger å få leke med andre å se at det er moro, ikke skummelt :)

1 kommentar: