onsdag 2. juni 2010

Celia er drektig!!


Igår, mandag, var jeg til vetrinær å tok ultralyd av Celia. Hun er drektig!! Lørdag kjente jeg 3 foster i magen hennes, men klarte ikke helt å stole på meg selv, vil ha en ordentlig bekreftelse, så dro til vetrinæren. Hun tok en kjapp telling å såg 4. Der kan være flere, men det kan også falle fra noen, eksakt vet vi ikke før hun får sine små rundt 7 juli.

Etter dyrlegebesøket tok jeg med de to gravide damene en tur i fjellet. Var deilig vær å vi kosa oss :)


Celia

Anaya


Anaya og Celia


Celia


Anaya

Begge er ekstremt matglad. Kan ikke ha mat i nærheten av dem uten at det forsvinner ned i gapet dems. Her ikveld slukte Anaya noen melonrester. Helt gal! Jeg og ungene har kosa oss med melon før leggetid, jeg bærer et fat med restene ut på kjøkkenet å der kommer hun i full gallopp hopper opp å snapper med seg en bit. Sluker den før jeg får sukk for meg. Får rare lyster når en er gravid ;)

Anaya har begynt få bollebage. Er så god å ta på. Viser så vidt gjennom pelsen, men kjenner det veldig godt at den er stram og begynt å bli tjukk. Er 24 dager til termin idag, så er jaggu ikke lenge igjen!

Celia har ikke mage ennå, men jurene er hovne og røde. Hun har ikke hatt noe oppkast denne gangen som jeg har sett. Men nå er dem mye ute om dagen, så mulig det har gått meg hus forbi. Er godt å se hun er så glad i mat. Veide henne hos vetrinæren og hun var 22,5kg. Ikke mye for ei så pass stor tispe, men hun har lagt rundt 19 før. Håper jeg klarer holde henne på den vekta selv etter valpene.
Anaya var vel en kg tyngre da jeg veide henne på samme tid i drektigheten, men hun har hele tiden vært i fint hold. Ikke for tynn og ikke for tykk. Lagt rundt 23kg.

Nå skal jeg snart begynne vaske ned valperommet, finne frem valpekasse, vaske valpeleker, valpepledd, kjøpe inn alt jeg trenger til fødsel. Går en spennende tid i møte! Gleder oss enormt mye til å hilse på valpene til både Anaya og Celia. Spennende å se hvem som gjemmer seg i magen :)


3 kommentarer:

  1. Æææ, sorry at jeg spammer kommentarfeltet ditt, men jeg blir superengasjert selv! Så utrolig morro! Gleder meg til den dagen en av mine får valper^^ Blir nok lenge, lenge til, for vi kommer nok ikke til å sette valper på Mira med hensikt, siden de blir så "utblandede" raser :) Du er så heldig som får være med på alt dette! :D Blir skikkelig sjalu^^

    SvarSlett
  2. Bare moro å at du spammer Linda ;) Kjekt å få kommentarer =)

    Skal du bruke Mira til noe trekk eller kløv etc?

    Jeg vet jeg er heldig! Er fantastisk å kunne være med på hele prosessen, så lenge alt går bra. Er skummelt også med alt som kan gå galt.Har gått oppdretterskolen, så jeg har lært alt som kan gå galt å blitt skikkelig skremt :p Håper siste del av drektigheten og fødsel går bra, så vi kan kose oss masse med små bebiser i sommer!!
    Du må jo bare ta deg en tur ut å hilse på de små om du vil i løpet av sommeren =)

    SvarSlett
  3. Sv: Ja vi håper å få brukt Mira til det hun er "laget for" etterhvert :) Hun skal værtfall få bli over året før vi prøver oss, men jeg gleder meg! :)

    Det skal du slett ikke se bort fra at jeg gjør! Kjenner jeg blir helt valpesyk av hele greia :P Enda jeg har en valp hjemme liksom :P Har vært helt hundefrelst siste to åra, skulle tro jeg var helt hormonell omtrent :P

    SvarSlett