lørdag 27. februar 2010

treningsøkt i lørdagssol

Solen varmer og livet begynner å bli herlig igjen,det må nytes! Hele to ganger har jeg vært ute idag.. og det blir nok en liten tur til kjenner jeg =)

Tok med meg 9åringen og Aimee ut for å trene innkalling med stå, har fått ordentlig dreisen på det med musmatta nå alså. Og veldig greit å ha ærlige sjeler som ser når jeg gjør feil til å hjelpe meg ;)
Aimee er veldig sugen mot belønningen bakover, kan gjerne tilby forskjellige ting for hjelperen, men når hun ser det ikke fungerer løper hun til matta, stopper, får klikk og spurter tilbake til hjelper på "versegod".
Prøvde driste meg til å si stå noen ganger, men hver gang jeg sa stå... så gikk hun forbi! ARG! Min gode hjelper sier, men mamma.. hun ser jo ikke matta (som er snudd seg til den hvite siden og er nå dekket av mye snø) lenger så hun tror hun skal gå helt til deg. Pliktoppfyllende som jeg er snur jeg matta så den gode hjelper får dele ut pølsebitene som han så gjerne vil. Hunden igjen stopper så fint på matta, jeg prøver meg med stå igjen. Hun går forbi, igjen sier hjelper min "mamma når du sier stå tror hun at hun skal komme inntil deg", observant er han! I min trening har jeg lagt på stå alt alt for tidlig da jeg ikke brukte musmatte i starten, når hun er på vei inntil meg... Det vet ikke 9åringen, men han bare observerer hunden og er veldig på at hun skal lykkes. Jeg gikk litt tilbake, hun fikk belønning for frivillige et par ganger, så sa jeg stå når hun hadde stoppa, så klikk så versegod. Da lykkes vi alle :D Jeg var fonøyd, 9åringen og ikke minst hunden :D

Trente dekk under marsj, stå under marsj, dekk med skjult fører(e) alle øvelsene super :D Men fvf gikk ikke så bra i dag, hang på vendingene. Håper det har noe med at for å belønne både hund og hjelper lekte dem med ball, og hun var sliten. Skal ta en økt i morgen på det når hun er sulten og uthvilt.

1 kommentar: