mandag 16. april 2012

Carve Canem har ny Champion! :)

Litt småfurten i helgen da jeg måtte på skole i stede for å få reise på NKK Hordaland, men ikke alltid ting klaffer. Jeg hadde en super helg på Ås, der vi hadde vår siste helg med Dyreveferd og Lovgivning.
Fikk mer innblikk i mattilsynet sin rolle, inntrykket jeg sitter igjen med er veldig positivt. Gikk grundig gjennom dyrevelferdslov og hundelov, de paragrafer som er aktuelle for vår del (som atferdskonsulenter) og gikk nærmere inn på velferd på hund og katt. Hadde bl.annet en workshop der min gruppe skulle utarbeide et forslag for å øke velferden til innekatter. Spennende siden jeg ikke har personlig erfaring med katter :)

Satt litt å småtrippa på lørdagen, da jeg visste at Ingrid og Ailo, CC Benevolentia Benedict, skulle i ringen på formiddag. Ingrid hadde lovd å sende meg sms når dem var ferdige, uansett utfall. Plutslig tikker det inn en sms " Ailo ble champ i dag :D ". Akkuratn da hadde jeg spurt mattilsyndama om et spørsmål, så følte all fokus var mot meg da jeg las meldingen sånn halveis og kom med et bittelite skrik der jeg satt :P

Jeg ble så glad! Endelig var det deres tur :) Ailo er en fantastisk gutt, med et herlig gemytt.


NUCH Carve Canem Benevolentia Benedict


Kritikken:

Utmerket type, kraftig maskulin hann med gode proporsjoner. Saksebitt. Vakker hodeform.
Velplasserte velformede ører. God hals og brystkasse. God benstamme, sterk overlinje.
Bra bevegelser, bra pels.

Resultat: Excellent AK, 1 AKK, CK, Cert, 2BHK, res Cacib

Dommer: Eivind Mjærum.

Gratulerer til Kristin som fikk INT UCH på Theo med BIR og BIM til Nemi! :) 

Litt senere på dag fikk jeg sms med Ann-Kristin, hun og Cherie hadde visst også vært i Bergen :) 
N VCH NUCH Carve Canem Cherie og hennes eier Ann-Kristin koser seg i Bergen :)

Cherie ble beste Championtispe med excellent, 1chk, ck =)

To flotte CC hunder i Bergen i helgen! :) Utrolig kjipt jeg ikke fikk være der, men neste år, da blir jeg på plass! :)


2 kommentarer:

  1. Grattis :D Eg og vil vææææme til Bergen neste gang! ;)

    SvarSlett
  2. Gratulerer! :P Utrolig fin, skjønner godt Ailo er champion ^^

    SvarSlett