torsdag 19. desember 2013

Celia dag 50

Siden PC'en min er på rep, og det er på den jeg har hjemmesideprogrammet mitt, blir det en liten mobilblogg om L-kullet.

Nå er vi inne i de siste 14 dagene før Celia får valper. Denne gangen har jeg syns tiden har gått fort. 
Sikkert fordi jeg allerede er travelt opptatt med K-gjengen, og fordi dette ikke var helt etter planen. Som regel er det mye spenning i - når kommer løpetid,  og når den er i gang - så er det spenning treffer vi rett dag, og vil hannhunden parre? Så går en i spenning mot ultralyd og etterhvert fødsel.

Siden alt dette skjedde uten jeg var helt med på det, har ikke spenninga bygd  seg skikkelig opp. Men nå, nå kjenner jeg at jeg begynner glede meg :) skal få ordna valperommet på søndag, for da er hele K-gjengen flytta og valpekassa er ledig :)

Jeg syns Celia er ganske stor. Såg magen veldig tidlig på henne. Er veldig spendt på hvor mange valper der er!


Magen viser ganske godt!

Passer Anaya nå i jula, hun er dattera til Celia og Albert fra denne kombinasjonen som ble gjort for 6 år siden. Den gang en meget godt planlagt parring og mitt første kull. Du verden som jeg gleda meg da, skrekkblanda fryd.
Hadde heldigvis gode oppdrettere for hånd som jeg ringte når jeg var usikker og hadde lest obstrikkboka til Astrid flere ganger for å forberede meg.

Celia er ei tispe som har hatt veldig fine og lette fødsler, tenker det blir det samme denne gangen. Hun er veldig sprek og fin, og har god helseattest fra veterinær som jeg fikk like etter parringen.

Albert var til dyrlege igår for vaksinering. Spurte om han ikke kunne ta en skikkelig helsesjekk siden han var 10 år. Veterinæren kunne ikke tro han var så gammel, så sprek som han var. Fann ingenting galt med godgutten :)

Et vakkert par :)

Vi går inni det nye året med et helt ferskt kull med valper, L-kullet!

Gleder meg veldig! :)




1 kommentar:

  1. MÅ kommentere de to der altså! De er så FINE! Veldig fint bilde av vakre hunder!

    SvarSlett